torsdag 13 januari 2011

Observation från en träningsinstitution

På en onämnbar friskis och svettis-anläggning syntes igår vänstersåssarnas egen Veronica Palm (i ungefärlig jämnhöjd med de blå skoskydden). Lite starstruck måste jag säga. Men framför allt nöjd att ytterligare kunna bekräfta F&S:s status som socialdemokratisk satellitorganisation, som det spekulerats kring tidigare på denna blogg.

Detta innebär alltså att undertecknad politruk fortfarande helt ogenerat vistas i denna såssialismens högborg - något som förra året orsakade ett massivt mediauppbåd. Det skulle naturligtvis kunna betraktas som hyckleri och svek mot de egna idealen. Men i mina ögon är det helt okej och bör likställas med att vara med i a-kassan eller typ... gå på dagis. Eller för att citera den högaktade fru Schyman: "Jag var visserligen emot byggandet av Öresundsbron, men det betyder inte att jag simmar över sundet."

Jag väntar med spänning på ytterligare celebrity-spotting i de röda lokalerna. Håller tummarna för att få se en riktig fullblodspamp nästa gång!