tisdag 23 mars 2010

Pravda med humor

Efter några månaders mer eller mindre idogt bloggande har Politruken uppnått nya och oanade höjder i knuffpoäng. Den hjälpande bloggboostarhanden kom från aningen oväntat håll i form av ett citat i ledarspalten i månadens nummer av friskis och svettis medlemstidning Friskispressen. Chefredaktören hade uppenbarligen hittat mitt inlägg om den remarkabla korrelansen mellan sossighet och friskis&svettis någonstans i bloggosfären.

Ett drygt decennium av F&S-medlemsskap samt ett oändligt antal värvade medlemmar has finally payed off (alltså förutom min prisvärt förvärvade atletkropp som Fricke ändå får lite cred för). Det måste vara så här Blondinbella kände sig första gången hon såg en Östermalms-pubbis trippa förbi iförd hennes bloggrekommenderade "veckans outfit"...

I inlägget hade jag förärat tidningen med den inte alltför gravallvarliga epiteten 'motionsrörelsens Pravda' - en titel redaktionen verkade ta med stolthet och glimten i ögat. Och med tanke på det faktum att mitt medlemsskap i F&S ännu inte har frysts, kan det konstateras att chefredaktören på Friskispressen tycks ha både humor och självdistans. Detta ger självfallet en direktkvalificering till Politrukbloggens finest.

Hur som, trots att vårvädret tycks ha markant reducerat förekomsten av blåa skoskydd och applåderandet t o m uteblivit från ett och annat pass, känner jag mig liksom mer pepp än nånsin på att vältra mig i motionssossigheten. Nu återstår bara att luta sig tillbaka och vänta på att Let's Dance- och Robinsoninbjudningarna rullar in...



Puss å Kram



Politruk-Bella